Partners


City Jam is mede mogelijk gemaakt dankzij onze partners: de Vlaamse overheid, La Mosca, iMinds, JIM, JIM Mobile en iChallenge. Hieronder vindt u meer informatie over onze partners.

MEDIALAAN

Nadat het kleuterconcept Aya werd gelanceerd en Zeppe & Zikki is er nu, vanuit maatschappelijk engagement en aandacht voor verkeersveiligheid, City Jam voor tieners. JIM is presenting partner. MEDIALAAN nam 2 jaar geleden het initiatief om samen met de overheid dit concept te ontwikkelen en koos voor een communicatietool die niet louter televisioneel is, maar aangepast is aan de manieren waarop jongeren vandaag de dag bereikbaar zijn. MEDIALAAN zorgt voor een goed concept en zal de game ook promoten bij haar zenders en bij de scholen.

  

Vlaamse overheid

Zorgen voor meer verkeersveiligheid voor alle leeftijdsgroepen is een absolute topprioriteit voor de Vlaamse overheid. Jongeren zijn zeer kwetsbare weggebruikers met een opvallende aanwezigheid in de ongevalsstatistieken. Uit de analyse van de in 2012 geregistreerde ongevallen blijkt dat het op de baan vooral gevaarlijk is voor jongeren en jongvolwassenen. Jongeren van 16-24 jaar maken bijvoorbeeld maar 11% van de Belgische bevolking uit, maar representeren wel 24% van de gewonden en 19% van de verkeersdoden. Het verkeer is trouwens de belangrijkste doodsoorzaak tussen 15 en 24 jaar.

 

iMinds

iMinds is een onafhankelijke onderzoeksinstelling die in opdracht van de Vlaamse overheid innovatie binnen ICT stimuleert. Het iMinds-team biedt bedrijven en organisaties actieve ondersteuning bij onderzoek en ontwikkeling en brengt daarvoor uiteenlopende bedrijven, overheden en non-profit-organisaties samen rond onderzoeksprojecten. Bij elk van die projecten komen zowel technische als niet-technische aspecten aan bod. Binnen iMinds is het het Gaming en Immersive Media Lab, onderdeel van iMinds-MICT-UGent dat het vooronderzoek heeft en daarnaast ook het effectiviteitsonderzoek zal uitvoeren.

 

La mosca

La mosca is gevestigd in Gent en ontwikkelt sinds 2006 ‘location based games’ voor smartphones en tablets. Dit zijn outdoor spelen waarbij de positie van de gebruiker van belang is. La mosca was een van de allereerste bedrijven die actief waren in dit domein en is nog altijd een voorloper met grensverleggende games. We ontwikkelen zowel apps in eigen beheer als apps voor andere bedrijven en organisaties. De games van La mosca worden jaarlijks door zo'n 50.000 spelers gespeeld over heel Europa.

 

JIM Mobile

JIM Mobile is de operator die er is voor de jongeren. Jongeren willen samen dingen doen, beleven en vooral... die momenten delen. Als jongerenprovider helpen we hen hier graag mee: voordelig bellen, sms'en en mobiel surfen. Aan hen de keuze of ze dit doen met onze abonnementen of herlaadkaarten. Als jongerenoperator kiezen we resoluut voor een imago met een hoek af, het leven is al serieus genoeg. Wij zijn geïnteresseerd in wat jongeren bezighoudt. Onze producten, promoties en de communicatie stemmen we dan ook steeds af op hun leefwereld en hun noden. Maar wat we zeggen is steeds duidelijk, zonder kleine lettertjes 

 

iChallenge

iChallenge is de eerste Citygame-shop ter wereld. Na onze start in 2008 veroverden we al snel de marktleiderpositie in de Benelux met meer dan 63 speelbare locaties. Wij organiseren dagelijks meerdere Citygames, verspreid over heel België aan een betaalbare prijs, voor zowel particulieren als voor bedrijven. iChallenge staat in voor de praktische begeleiding en organisatie van City Jam.